Case

Case Themo Nordic | B2B-myyjä vauhdittamaan kasvua

Themo Nordic otti yhteyttä SalesOnlyyn kun he kaipasivat apua B2B-myyjän rekrytoinnissa

Themo Nordic on virolais-suomalainen scale-up yritys, joka tarjoaa tehokkaita energiansäästötuotteita ja -palveluita yrityksille ja kuluttajille. Heillä oli liiketoiminnan nopean kasvun myötä tarve löytää B2B-myyjä, joka pystyy vauhdittamaan kasvua edelleen ja saavuttamaan toivotut kasvutavoitteet.

”Valitsimme SalesOnlyn koska meille syntyi luottamus siitä, että Eveliinalla on homma hallussa. Eveliina sanoi asiat suoraan, kiertelemättä ja kaartelematta, piti aktiivisesti yhteyttä ja hänen kanssaan yhteistyö oli helppoa ja mutkatonta.”

Neljä viikkoa kick-offista työtarjoukseen

Yhteistyö alkoi kick-off tapaamisella, jossa kävimme keskustellen läpi Themo Nordicin kanssa, minkälaista osaajaprofiilia he etsivät ja mikä on projektin aikataulu.

Themo Nordic toivoi osaajaa, jolla on aiempaa kokemusta esimerkiksi energia-alalta tai energiansäästöön liittyvien tuotteiden myynnistä. Tämän lisäksi osaajalta toivottiin löytyvän vankkaa kokemusta uusasiakashankintatyöstä.

Aloitimme tekemällä suorahakuun liittyvät tausta- ja ehdokasmateriaalit. Tämä projekti toteutettiin hybridihakuna; haimme osaajia sekä ilmoitus- että suorahaulla. Ilmoitushaku julkaistiin Linkedinissä ja Jobylon sivustolla, sekä SalesOnlyn omilla sivuilla ja some kanavissa. Suorahaku oli myös suuressa roolissa ja soveltuvia kandeja kontaktoitiin henkilökohtaisesti.

Miltä projekti näyttää numeroiden valossa?

  • 35 hakemusta ilmoitushaulla
  • 21 kandidaattia suorahaettu
  • 12 potentiaalisimman osaajan kanssa käytiin puhelin- tai teamskeskustelu
  • 2 kärkiehdokasta Themo Nordicin haastatteluihin

Salesonly löysi avoimen haun ja suorakontaktoinnin avulla relevantteja osaajia Themo Nordicille. Näiden osaajien joukosta heille löytyi B2B Sales Manageriksi oikea tähtipelaaja.

Esittelimme Themo Nordicille henkilöt, joiden aidosti uskoimme soveltuvan parhaiten tehtävään. Uskomme läpinäkyvään ja ketterään rekrytointiprosessiin. Eveliinan lempeä suoruus näkyi siten, että hän piti Themo Nordicin porukan ajan tasalla siitä, kenen kanssa hän oli käynyt keskusteluita, sekä miksi tiettyjä osaajia asiakkaan ei kannata tavata ja kertoi avoimesti syyt tähän.

Yhteistyössä on voimaa

Yhteistyö oli molemmin puolin sujuvaa ja mutkatonta. Themo Nordicin porukka oli aidosti kiinnostunut, miten rekrytointi eteni. He olivat oma-aloitteisia ja aktiivisia myös SalesOnlyn suuntaan. “Hyvä vuorovaikutus on aina erityinen ilo ja heijastuu suoraan koko prosessin sujuvuuteen.”

“Viikoittaisten tilannepäivitysten lisäksi soittelimme puolin ja toisin, jolloin ajankohtainen tieto esimerkiksi haastatteluista siirtyi tehokkaasti.”

Esimerkiksi haastatteluissa nousseet kysymykset kasvumahdollisuuksista organisaation sisällä saatiin taklattua heti seuraavalla haastattelukierroksella suoran kommunikaation ansiosta.

SalesOnlyn kautta Themo Nordic sai arvokasta tietoa ja ymmärrystä tämänhetkisestä osaajamarkkinasta. Eli mitä kandidaatit todella arvostavat ja odottavat sekä roolilta että yritykseltä. Heidän ymmärryksensä kasvoi myös rekrytointiprosessisiin kuuluvista asioista ja erityispiirteistä.

Hakijakokemukseen panostaminen näkyy aitona välittämisenä ja sitoutumisena

Saimme hakijoilta erityisen paljon kiitosta avoimesta ja säännöllisestä viestinnästä, sekä hyvästä ehdokasmateriaalista, joka antaa suorahaun ensikontaktoinnissa kättä pidempää ja vaikuttaa kandin ensivaikutelmaan asiakasyrityksestä ja roolista.

”Rekrytointiprosessi oli tehty minulle hakijana helpoksi ja Eveliina oli tukena koko prosessin ajan. Hän viestitteli avoimesti ja säännöllisesti missä mennään sekä kirsikkana kakun päällä hän myös kysyi fiiliksiä, mikä tuntui hyvältä”.

Kiinnostuitko? SalesOnly on erikoistunut myynnin ja markkinoinnin rekrytointeihin. Ota yhteyttä!

Eveliina Lukkari on myynnin ja markkinoinnin rekrytointien ammattilainen, jolle palkitsevinta on asiakkaan auttaminen haasteellisissa rekrytoinneissa.

Themo Nordic

  • Themo Nordic on ketterä scale-up yritys, joka jatkuvasti innovoi uusia teknologiaratkaisuja, joiden avulla sähkönkäyttöä voidaan optimoida. Themon pitkän aikavälin tavoitteena on hiilineutraali sähkölämmitys.
  • Yhtiö hakee vahvaa kasvua Suomesta ja tulevaisuudessa myös muista Pohjoismaista ja Baltiasta.
  • Themolla jokainen saa äänensä kuuluviin ja parhaimpia ideoita lähdetään yhdessä toteuttamaan. Tässä porukassa jokainen päivä nähdään mahdollisuutena. Me kiteyttäisimme tämän porukan sanoilla ”tosissaan, mutta ei vakavissaan”. Asioita tehdään ja uusia juttuja kokeillaan, unohtamatta tavoitteellisuutta.