Konica Minolta tarvitsi riveihinsä Senior Sales Managerin ja Senior BI Konsultin. Vanhaan jumiutunut työantajamielikuva oli haaste, joka selättyi osaavalla osaamisprofiilin määrittelyllä ja raikkaalla viestinnällä. Konica Minolta /../
Tee Myyntimittari-arvio — Saat räätälöidyn asiantuntijanäkemyksen myyntiorganisaatiosi kehittämisen tueksi. Myyntimittari mittaa nimensä mukaisesti myyntiorganisaatiosi tarpeita. Millainen kartoitus, koulutus tai strategiatyö nostaisi yrityksesi tulosta? Kuinka varmistaa /../
Osaavista asiantuntijamyyjien markkina-arvo kasvaa jatkuvasti ja siksi yritysten on pohdittava oman työnantajamielikuvansa systemaattista rakentamista. Tässä blogisarjassa käyn asiaa myynnin murrosta kolmesta eri näkökulmasta. Jos aihe /../
Konsultoivan asiantuntijamyynnin johtamisessa keskeisiä asioita ovat kyky ajatella strategisesti, tehdä valistuneita ennustuksia tulevasta sekä tunnistaa osaaminen ja sen puute. Tässä blogisarjassa käyn asiaa myynnin murrosta /../
Asiakkaat aloittavat ostopolkunsa verkossa ja myyjän rooli on auttaa valitsemaan oikea ratkaisu. Ratkaisumyyntiin siirtyminen vaatii paljon sekä osaamisen että johtamisen tasolla. Tässä blogisarjassa käyn asiaa /../
”Kun itse tekee, niin ei maksa mitään” on sitkeä rekrytointimyytti. Seuraan itse liike-elämän kehitystä, myynnin murrosta ja myynnin rekrytoinnin sopeutumista uusiin vaatimuksiin aitiopaikalta ja tiedän, /../
Hyvän B2B-myyjän rekrytointiin liittyy monia sudenkuoppia. Kun esimerkiksi korvausrekrytoinnissa tilanne on päällä, haetaan lähteneen Kallen tilalle helposti vain uutta Kallea. Kun kiire on kova ja /../
Myyntiin ja myyjiin liitetään vielä vanhakantaisia stereotypiota. Pölyimurikauppias asuu sitkeästi mielikuvissa, vaikka hyvä myyjä on tänään enemmän analyyttinen, tilannetajuinen ja konsultoiva. Sitkeän luukutuksen sijaan hyviltä /../
Osallistuin 8/11 ProSales Ab:n järjestämään vuotuiseen myyntialan tapahtumaan, The Sales Conference, 2018 Tukholman Globenissa. Tilaisuus oli kerännyt paikalle noin 1.000 myynnin parissa toimivaa päättäjää ja /../
Kuinka Y-sukupolvi (1980 jälkeen syntyneet) suhtautuu myyntityöhön? ProSalesInstitute ja SalesOnly toteuttivat yhteistyössä tutkimuksen, joka selvittää Y-sukupolven kiinnostusta ja asenteita myyntityöhön. Meidän on turvattava nuorten kiinnostus /../